سایت خبری آموزشی میکروب ها

به دنیای بزرگ و پرهیجان میکروب ها خوش آمدید

ماست و لاغری

اگر هر روز ماست بخورید چه اتفاقی برای بدنتان می‌افتد

پایه اصلی بسیاری از رژیم های غذایی سالم، ماست است که از طریق تخمیر باکتریایی شیر تهیه می شود. این ماده به دلیل تأثیر مفید آن بر سلامت روده و بسیاری از مواد مغذی موجود در آن شناخته شده است. اما ماست همچنین می تواند حاوی مقدار زیادی قند و چربی باشد، بنابراین مهم است که هنگام مصرف روزانه ماست از محتویات آن آگاه باشید.

در این مطلب هفت مورد از تغییراتی که در مصرف روزانه ماست می تواند برای بدن شما اتفاق بیفتد ذکر نمودیم.

وزن کم می‌کنید

برای برخی افراد، تمایل به کاهش وزن می تواند آنها را به هر نوع گزینه ای سوق دهد. خواه این امر از طریق ورزش باشد یا نظارت بر آنچه می خورند، یا ترکیبی از این موارد. باید بدانید که خوردن ماست برای کاهش وزن نیز می تواند مفید باشد.

ممحققان بیان داشتند: دریافت منظم باکتری های مفید، که در ماست موجودند تأثیرات مثبتی بر مدیریت وزن و دستگاه گوارش دارد. خوردن ماست به صورت روزانه می تواند به شما در رسیدن به وزن ایده آل کمک کند.

روده شما سالم خواهد ماند

سلامتی روده ممکن است چیزی نباشد که شما مدام درباره آن فکر کنید، اما چیزی است که برای حفظ یک سبک زندگی سالم بسیار ضروری است. روده ما وظیفه هضم غذا و جذب مواد مغذی را بر عهده دارد، بنابراین داشتن روده سالم از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است.

ملیسا شوستر محقق تغذیه می گوید: پروبیوتیک ها باکتریهای مفیدی هستند که در ماست موجودند. این باکتری ها به حفظ میکروبیوم روده سالم کمک می کنند، که در هضم فیبر و اسیدهای چرب زنجیره کوتاه و سنتز ویتامین ها بسیار مهم است. میکروبیوم روده سالم می تواند التهاب را کاهش دهد.

ممکن است از مشکلات معده رنج ببرید

ماست در عین حال که می تواند برای سلامت روده مفید باشد، به معده های حساس تر نیز آسیب می رساند.

اگر با لاکتوز مشکل دارید یا لبنیات شما را بیمار می کند، از مصرف ماست خودداری کنید، اگرچه ماست هایی نیز برای کسانی که به لاکتوز حساس هستند، وجود دارد. به گفته ملانی کلر، متخصص بهداشت، ماست همچنین ممکن است در شرایطی به نام رشد بیش از حد باکتری روده کوچک (SIBO) نقش داشته باشد.

کلر می گوید: ممکن است پروبیوتیک‌های موجود در ماست برای برخی افراد بیش از حد باشد و در شرایطی به نام رشد بیش از حد باکتری روده باریک (SIBO) نقش داشته باشد. قند و یا جایگزین های قند موجود در ماست می تواند باکتری ها را تغذیه کند و رشد بیش از حد را در پی داشته باشد.

از سلامت استخوان برخوردار خواهید شد

از کودکی همیشه به شما گفته اند شیر بخورید زیرا باعث ایجاد استخوان های محکم می شود و برخلاف برخی دیگر از مواردی که به شما گفته اند، این یکی درست بود. لبنیات، از جمله ماست منابع بسیار خوبی از کلسیم هستند که ماده اصلی معدنی در استخوان ها است. مصرف غذاهای لبنی از جمله ماست باعث حفظ توده استخوانی افرادی می شود که از پوکی استخوان رنج می برند.

روحیه شما بهبود خواهد یافت

روش های کلاسیک برای بهبود خلق و خوی وجود دارد که ده ها بار به شما گفته شده است. کار کردن، خواب بیشتر و…

اما خوردن ماست یک تقویت کننده روحیه شگفت آور است که ممکن است ساده ترین روش برای امتحان باشد.

هیبا باتول، متخصص تغذیه می گوید: “خوردن ماست برای صبحانه باعث بهبود خلق و خو می شود زیرا ماست میکروبیوم را حفظ می کند که به نوبه خود سیگنال های خوبی به مغز می فرستد.”

سیستم ایمنی بدنتان قویتر خواهد شد

امروزه داشتن یک سیستم ایمنی موثر برای مقابله با بیماری‌ها و عفونت‌ها بیش از هر زمان دیگری مهم است و یکی از راه های تقویت سیستم ایمنی بدن، خوردن پروبیوتیک هایی است که در ماست یافت می شود.

ماست پر از پروبیوتیک است که باکتری هایی هستند که سلامت روده ما را بهبود می بخشند. با خوردن ماست، شما همچنان باکتری های مفید دستگاه گوارش خود را با ماست تأمین می کنید. این باکتری های خوی از تکثیر باکتری های بد جلوگیری می کنند که منجر به بهبود سلامت روده و سیستم ایمنی می‌شود.

ممکن است قند اضافی دریافت کنید

یکی از نقاط ضعف برخی مارک های خاص، وجود مقدار زیادی شکر است که در طعم دهنده ها و شربت های اضافه شده برای ایجاد طیف وسیعی از طعم ها در مارک های مختلف گنجانده شده است.

دکتر امی لی، که به عنوان مدیر ارشد پزشکی کلینیک تغذیه خدمت می کند می گوید: همیشه ماست ساده بخرید و میوه های خود را به آن اضافه کنید تا خطر مصرف قندهای پنهان را به حداقل برسانید.

همچنین می توانید درباره ارتباط پروبیوتیک ها و کرونا بیشتر بخوانید